Обсудить проект
Органамі кіравання ААТ "Цэнтр банкаўскіх тэхналогій" згодна са статутам з'яўляюцца:
агульны сход акцыянераў - вышэйшы орган кіравання ААТ "Цэнтр банкаўскіх тэхналогій", які вызначае асноўныя напрамкі дзейнасці і вырашае іншыя, найбольш важныя, пытанні дзейнасці ААТ "Цэнтр банкаўскіх тэхналогій";
назіральная рада – орган кіравання ААТ "Цэнтр банкаўскіх тэхналогій", які ажыццяўляе агульнае кіраўніцтва дзейнасцю кампаніі;
дырэкцыя і дырэктар - калегіяльны выканаўчы і аднаасобны выканаўчы органы ААТ "Цэнтр банкаўскіх тэхналогій", якія ажыццяўляюць бягучае кіраўніцтва дзейнасцю ААТ "Цэнтр банкаўскіх тэхналогій" у адпаведнасці з кампетэнцыяй, вызначанай статутам кампаніі.
Кантрольны орган для ажыццяўлення ўнутранага кантролю фінансавай і гаспадарчай дзейнасці ААТ "Цэнтр банкаўскіх тэхналогій" - Рэвізійная камісія.
Лакальнымі прававымі актамі (далей - ЛПА), якія вызначаюць стратэгію IT-кампаніі ў дачыненні да арганізацыі карпаратыўнага кіравання, унутранага кантролю і кіравання рызыкамі, з'яўляюцца:
- Карпаратыўны кодэкс ААТ "Цэнтр банкаўскіх тэхналогій";
- Палітыка ў галіне ўнутранага кантролю і кіравання рызыкамі ААТ "Цэнтр банкаўскіх тэхналогій";
- Рэгламент інфармацыйнага ўзаемадзеяння суб'ектаў сістэмы ўнутранага кантролю і кіравання рызыкамі ААТ "Цэнтр банкаўскіх тэхналогій";
іншыя ЛПА.
ПІБ: |
Кантакты: |
Хадасевіч Аляксандра Анатольеўна |
Тэл.: 8 (017) 395-29-16 (унутр. 184) Адрас: г. Мінск, вул. Караля, д.51, каб.7 |
У адпаведнасці з патрабаваннямі заканадаўства і агульнапрынятых міжнародных падыходаў[1] у ААТ "Цэнтр банкаўскіх тэхналогій" (далей – IT-кампанія) арганізаваны сістэма ўнутранага кантролю і сістэма кіравання рызыкамі.
[1] Міжнародныя стандарты (СТБ ISO 31000-2020; СТБ ISO Guide 73-2014; метадалогіі COSO IC IF і COSO ERM; THE IIA"S THREE LINES MODEL (IIA, 2020) прыменены ў частцы, якая не супярэчыць нормам дзеючага заканадаўства
Асноўнымі мэтамі СВК і СУР IT-кампаніі з'яўляюцца:
- абарона інтарэсаў IT-кампаніі, яго акцыянераў, партнёраў і кліентаў ад любога віду шкоды;
- павышэнне (захаванне) надзейнасці і эфектыўнасці IT-кампаніі для ўсіх зацікаўленых бакоў: кліентаў, контрагентаў, работнікаў і органаў кіравання за кошт забеспячэння эфектыўнага функцыянавання СВКіУР;
У адпаведнасці з арганізацыйна-функцыянальнай структурай IT-кампаніі, арганізацыйная структура СВК і СУР прадстаўлена ўдзельнікамі/суб'ектамі СВК і СУР, ролі/вобласці адказнасці якіх размежаваны ў залежнасці ад іх удзелу ў працэсах распрацоўкі, укаранення і маніторынгу эфектыўнасці СВК і СУР.
Для павышэння эфектыўнасці СВК і СУР IT-кампаніі арганізаваны з улікам лепшых міжнародных практык на падставе канцэпцыі "Мадэлі Трох Ліній".
Удзельнікамі/суб'ектамі СВК і СУР з'яўляюцца:
Паміж усімі ўдзельнікамі/суб'ектамі СВК і СУР размеркаваны паўнамоцтвы і адказнасць, а таксама забяспечана ўзаемадзеянне ў адпаведнасці з патрабаваннямі заканадаўства і Статута IT-кампаніі.
IT-кампанія ажыццяўляе ўнутраны маніторынг СВК і СУР на сталай аснове, шляхам назірання за функцыянаваннем СВК і СУР на ўсіх узроўнях кіравання.
Асноўныя ўласцівыя віды рызык у IT-кампаніі:
У IT-кампаніі ажыццяўляюцца наступныя віды ўнутранага кантролю:
Парадак ажыццяўлення папярэдняга, бягучага і наступнага кантролю, формы (спосабы) яго ажыццяўлення, парадак прыняцця рашэнняў, узаемадзеяння структурных падраздзяленняў, размеркавання і дэлегавання паўнамоцтваў у працэсе ажыццяўлення аперацый (здзелак), кіравання рызыкамі, унутранага кантролю вызначаюцца ЛПА IT-кампаніі, якія рэгламентуюць парадак ажыццяўлення такіх аперацый, іх адлюстравання ва ўліку-працэс-з працэдур .
Прынцып | Разуменне (сутнасць) |
1. Бесперапыннасці, комплекснасці і ўзаемадзеяння |
СВК і СУР IT-кампаніі функцыянуе на пастаяннай аснове, на ўсіх узроўнях арганізацыйнай структуры. Усе працаўнікі IT-кампаніі бяруць удзел у працэсах унутранага кантролю і кіравання рызыкамі. Усе ўдзельнікі/суб'ект СВК і СУР узаемадзейнічаюць паміж сабой па пытаннях СВК і СУР. |
2. Інтэграцыі | СВК і СУР IT-кампаніі з'яўляецца неад'емнай часткай сістэмы карпаратыўнага кіравання ў IT-кампаніі і выкарыстоўваецца пры распрацоўцы і фармаванні стратэгіі развіцця IT-кампаніі. |
3. Метадалагічнага адзінства | Працэсы ў СВК і СУР IT-кампаніі рэалізуюцца на аснове адзіных падыходаў і стандартаў для ўсіх працаўнікоў, структурных адзінак IT-кампаніі. |
4. Прыярытэтнасці | IT-кампанія прымае неабходныя меры ў першую чаргу адносна крытычных для дзейнасці IT-кампаніі рызык. |
5. Поўнай адказнасці |
Усе суб'екты СВК і СУР нясуць адказнасць за выяўленне, ацэнку, аналіз і бесперапынны маніторынг рызык у рамках сваёй дзейнасці, распрацоўку і ўкараненне неабходных мерапрыемстваў па кіраванні рызыкамі і сродкамі кантролю, іх прымяненне ў рамках сваёй кампетэнцыі, бесперапынны маніторынг эфектыўнасці мерапрыемстваў па кіраванні рызыкамі і сродкаў кантролю. |
6. Падзел паўнамоцтваў і абавязкаў | Функцыі паміж работнікамі і структурнымі падраздзяленнямі IT-кампаніі размяркоўваюцца такім чынам, каб за адным работнікам або структурным падраздзяленнем не былі адначасова замацаваны абавязкі па рэалізацыі функцый і абавязкі па кантролі за іх выкананнем. |
7. Мэтазгоднасці і аптымальнасці |
Аб'ём і складанасць працэдур унутранага кантролю і мер па кіраванні рызыкамі, якія прымяняюцца ў IT-кампаніі, з'яўляюцца неабходнымі і дастатковымі для выканання задач і дасягнення мэт функцыянавання СВК і СУР. Укараненне працэдур унутранага кантролю ажыццяўляецца з улікам мэтазгоднасці і эканамічнай эфектыўнасці такога ўкаранення, а менавіта: праводзіцца аналіз суадносін затрат на ўкараненне кантрольных працэдур і эфекту ад мерапрыемстваў па кіраванні рызыкамі, рэалізацыі кантрольных працэдур. Выбар аб'ектаў праверак (уключаючы тэсціраванне кантрольных працэдур) ажыццяўляецца на падставе рызыка-арыентаванага падыходу. |
8. Рэсурснасці | Функцыянаванне і развіццё СВК і СУР напрамую залежыць ад вызначэння і своечасовага прадастаўлення неабходных рэсурсаў для стварэння, укаранення, падтрымання і пастаяннага паляпшэння, а таксама для рэзультатыўнага кіравання сістэмамі. |
9. Своечасовасці паведамлення | Інфармацыя аб выяўленых рызыках і невыкананні кантрольных функцый павінна своечасова прадастаўляцца асобам, упаўнаважаным прымаць адпаведныя рашэнні. |
10. Разумнага падыходу да фармалізацыі кантрольных працэдур і дакументавання | IT-кампанія імкнецца фармалізаваць асноўныя кантрольныя працэдуры і задакументаваць работу ў рамках СВК і СУР такім чынам, каб аб'ёмы дакументавання і фармалізацыі былі неабходны і дастатковыя для эфектыўнага функцыянавання СВК і СУР, а таксама маглі падтрымлівацца IT-кампаніяй у актуальным стане. |
11. Уцягнутасці (уключаючы прынцып "Тон зверху") | Органы кіравання IT-кампаніі нясуць адказнасць за стварэнне і функцыянаванне адэкватнай і дзейснай СВК і СУР, уключаючы кантроль за выкананнем этычных норм і стандартаў прафесійнай дзейнасці ў рамках карпаратыўнай культуры IT-кампаніі, стварае атмасферу адкрытых зносін, падае прыклад бездакорных паводзін, заахвочвае прынцыповасць і лаяльнасць працаўнік добрасумленнае стаўленне да ўдзелу ў СВК і СУР. |
12. Адаптыўнасці і развіцця | IT-кампанія накіравана на развіццё СВК і СУР з улікам неабходнасці вырашэння новых задач, якія ўзнікаюць у выніку змянення ўнутраных і знешніх умоў функцыянавання дзейнасці IT-кампаніі, а таксама з улікам Стратэгіі IT-кампаніі на адпаведны стратэгічны перыяд. |
13. Незалежнасці ацэнкі | Органы ўнутранага кантролю і кіравання рызыкамі незалежныя ад іншых суб'ектаў СВК і СУР з мэтай прадастаўлення аб'ектыўнай і дакладнай ацэнкі эфектыўнасці СВК і СУР. |
14. Законнасці | Недапушчэнне выкарыстання службовымі асобамі IT-кампаніі або прыраўнаваны |
ПІБ: | Прызначаны: | Кантакты: |
Герасімава Марыя Аляксандраўна | Пратаколам пасяджэння наглядальнай рады IT-кампаніі ад 30.01.2024 № 14 |
M.Gerasimova@cbt.by Тэл.: 8(017)395-29-16 Адрас: г. Мінск, вул. Караля, д.51, каб.7. |
ААТ "Цэнтр банкаўскіх тэхналогій" высока цэніць сваю рэпутацыю надзейнага партнёра, пастаўшчыка паслуг і імкнецца да павышэння і ўмацавання даверу з боку кліентаў і партнёраў, забеспячэння справядлівага і сумленнага абслугоўвання кліентаў, захаванню высокіх стандартаў карпаратыўнага кіравання на прынцыпах адкрытасці, празрыстасці і сумленнасці.
IT-кампанія не прымае праяў неправамерных (супрацьпраўных), неэтычных дзеянняў. У мэтах папярэджання і мінімізацыі рызык неправамерных дзеянняў з боку IT-кампаніі можна бесперашкодна праінфармаваць службовую асобу, адказную за ўнутраны кантроль і за кіраванне рызыкамі ў IT-кампаніі. Ініцыятарам прадстаўленай інфармацыі гарантуецца поўная канфідэнцыйнасць, пры жаданні ініцыятар звароту можа пакінуць любых формаў звесткі аб сабе і кантакты.
Кожнае паведамленне ў абавязковым парадку будзе разгледжана. Дзякуем Вам за тое, што з Вашай дапамогай мы зможам павысіць якасць якія прадстаўляюцца намі паслуг.
Оставьте свои данные, и мы свяжемся с вами
Ваше сообщение отправлено. С вами свяжется менеджер